Ústredný portál verejnej správy

Môžem za správne a súdne poplatky zaplatiť platobnou kartou?

Vážení používatelia,

na portáli slovensko.sk môžete za súdne a správne poplatky zaplatiť v priebehu niekoľkých sekúnd. Platba kartou z pohodlia domova je komfortná a vybavenie úradnej záležitosti rýchlejšie, keďže spracovanie transakcie je takmer okamžité.

 

Ilustračná infografika k platbe kartou

Obr. 1 - Infografika - Platba kartou 

Aktuálne je možné kartou uhradiť vybrané elektronické služby Generálnej prokuratúry SR, Ministerstva vnútra SR, Ministerstva dopravy a výstavby SR, Ministerstva spravodlivosti SR a poplatok za žiadosť o opätovnú aktiváciu elektronickej schránky na doručovanie. Podrobný zoznam služieb, ktoré je možné uhradiť kartou online, je dostupný v článku Platba kartou – najčastejšie otázky a odpovede.

Čo potrebujem na realizáciu online úhrady?

Ako na to?

  • po využití spoplatnenej elektronickej služby s možnosťou online platby vám do niekoľkých hodín príde do elektronickej schránky „Príkaz na úhradu“,
  • v príslušnom „Príkaze na úhradu“ nájdete zelené tlačidlo „Zaplatiť“,
  • následne si vyberiete prvú možnosť, a teda kliknete na „Zaplatiť kartou“, čím sa dostanete do virtuálneho kiosku Slovenskej pošty,
  • vyplníte meno a priezvisko držiteľa karty, číslo karty, mesiac a rok exspirácie, CVC2 kód a prejdete na „Potvrdiť platbu“,
  • z dôvodu overenia bankovej transakcie zadáte SMS kód a kliknete na „Potvrdiť“,
  • platba kartou sa spracuje okamžite,
  • po zaplatení dostanete do elektronickej schránky správu s názvom ,,Informácia o úhrade“, v ktorej sa nachádzajú bližšie informácie o zaplatení a tlačidlo ,,Uložiť účtovný doklad“, umožňujúce stiahnutie a vytlačenie dokladu. 

Bližší popis jednotlivých krokov nájdete v súvisiacom videonávode.

Máte problém s úhradou prostredníctvom karty?

Ak ste kartou cez internet ešte neplatili, je možné, že máte z dôvodu bezpečnosti zablokované MO/TO platby (z ang. Mail Order/Telephone Order). Ak kartou platíte cez internet pravidelne a aj tak sa vám nedarí zaplatiť, je možné, že ste prekročili nastavený denný, prípadne mesačný limit. Požadovaný limit pre vybraný typ platby a kartu je preto nutné najskôr nastaviť vo vašom internetovom bankovníctve.

V prípade akýchkoľvek ďalších problémov sa môžete obrátiť na operátorov Ústredného kontaktného centra, ktorí sú vám k dispozícii na telefónnom čísle +421 2 35 803 083 počas pracovných dní, v pondelok až piatok od 8.00 do 18.00 h a v stredu od 8.00 do 21.00 h. Mimo uvedených časov, počas  štátnych sviatkov alebo v dňoch pracovného pokoja je možné nahlásiť problém cez kontaktný formulár. Na preverenie problému je nevyhnutné uviesť číslo podania, prípadne variabilný symbol príkazu na úradu alebo znenie chybovej hlášky. Všetky tieto technické údaje už automaticky obsahuje funkcia v elektronickej schránke s názvom „Nahlásenie problému so správou“ a preto vám odporúčame nahlasovať vaše problémy týmto spôsobom. 

Viac informácií o online platbách nájdete v súvisiacom článku... 

Súvisiace:

(06. 04. 2021)

Zoznam oznamov

Archív oznamov