Ústredný portál verejnej správy

Využil/a som e-službu. Niečo však nie je v poriadku. Kam sa obrátiť?

Elektronické služby obchodného a živnostenského registra, katastra nehnuteľností, Dopravného inšpektorátu či Generálnej prokuratúry. Viac ako 2 000 elektronických služieb týchto, ale aj mnohých ďalších rezortov,  môžete dnes využiť prostredníctvom portálu slovensko.sk. Ako si však poradiť v prípade, že pri ich využití natrafíte na problém?


Obr. 1 - Ilustračný obrázok - Využil/a som e-službu. Niečo nie je v poriadku. Kam sa obrátiť?Obr. 1 - Ilustračný obrázok využitia e-služby

Dôležité upozornenie:

Portál slovensko.sk je len ústredným miestom, z ktorého je možné zrealizovať elektronickú službu, pretože zhromažďuje veľkú časť elektronických služieb štátu na jednom mieste.

V prípade, že elektronická služba spadá do pôsobnosti iného úradu, napr. Dopravný inšpektorát (Ministerstvo vnútra SR), apelujeme na používateľov, aby vo veci nekorektne sa správajúcej elektronickej služby kontaktovali primárne zodpovednú inštitúciu, ktorá je poskytovateľom nimi vybranej služby.

Príklad

Problém:
Podal/a som žiadosť o odhlásenie vozidla. Od Dopravného inšpektorátu mi však neprišla odpoveď do schránky. Ako a kedy budem vedieť, že je moja žiadosť v riešení?

Riešenie:
Odporúčame, aby občan priamo kontaktoval príslušný orgán (Ministerstvo vnútra SR) na ich kontaktné centrum,
pretože uvedená inštitúcia je poskytovateľom tejto elektronickej služby.

V prípade, že je problém technického charakteru, napr. nemôžem sa prihlásiť do mojej e-schránky a využiť tak službu, môžete postupovať nasledujúco:

 1.     Využite dostupné návody a postupy 

S riešením situácií, ktoré môžu nastať pri využívaní elektronickej služby, vám môžu pomôcť dostupné návody a videonávody, ktoré sú na portáli slovensko.sk prehľadne rozdelené podľa cieľových skupín. Portál slovensko.sk taktiež ponúka zoznam najčastejších otázok a odpovedí, ktoré súvisia s používaním elektronickej schránky, elektronického občianskeho preukazu, ale aj  výkonu verejnej moci elektronicky.

 2.     Prejdite si sekciu „Pomoc“

Množstvo technických „zádrhov“ je možné vyriešiť samostatne aj bez pomoci kontaktného centra. V sekcii „Pomoc“ sa nachádza tlačidlo „Prejsť na stránku technickej podpory“, ktoré obsahuje niekoľko situácií s ilustračnými obrázkami, s ktorými sa používatelia najčastejšie stretávajú.

 3.     Kontaktujte Ústredné kontaktné centrum

Nenašli ste odpoveď na váš problém v uvedených sekciách? Neváhajte sa obrátiť na naše Ústredné kontaktné centrum. Problémy, pripomienky, otázky a podnety môžete nahlásiť nielen prostredníctvom kontaktného formulára, ale aj telefonicky na čísle +421 2 35 803 083. Naši operátori sú vám k dispozícii denne (pon. - pia.) od 8.00 h do 18.00 h, v stredu až do 21.00 h. Mimo uvedených časov a v dňoch pracovného pokoja využite na nahlásenie problému kontaktný formulár.

 4.     Nahláste problém priamo v e-schránke

A na záver – v prípade, že máte technický problém, ktorý sa týka správy v elektronickej schránke, neváhajte využiť funkciu ,,Nahlásiť problém so správou“. Vďaka tejto funkcii získame technické údaje o elektronickej správe, ktoré nemusíte dopĺňať.

 

Súvisiace:

(14. 07. 2021)

Zoznam oznamov

Archív oznamov