Vážený žiadateľ,
nižšie nájdete odkazy na návody a metodické usmernenie k procesu vydania a inicializácie kvalifikovaného certifikátu pre kvalifikovanú elektronickú pečať.
Požiadanie o zahájenie procesu je dostupné cez elektronickú službu „Vydanie mandátneho certifikátu, elektronickej pečate a vyhotovovanie časových pečiatok", ktorá vás presmeruje na elektronický formulár.
Ak ste si ako poskytovateľa dôveryhodných služieb vybrali Národnú agentúru pre sieťové a elektronické služby (), môžete požiadať aj o zrušenie certifikátu cez elektronickú službu „Zrušenie mandátneho certifikátu, elektronickej pečate a prístupu k časovým pečiatkam". V prípade iných poskytovateľov dôveryhodných služieb nie je možné uvedený formulár použiť a je potrebné kontaktovať priamo dotknutého poskytovateľa.
Nižšie uvedené návody sú určené iba pre subjekty, ktoré majú záujem autorizovať elektronické dokumenty pomocou kľúčového páru v HSM module Ústredného portálu verejnej správy integráciou na Centrálnu elektronickú podateľňu alebo priamo na portáli v konštruktore správy v elektronickej schránke pomocou tlačidla „Zapečatiť“. Nie sú teda určené pre autorizovanie prostredníctvom externého certifikovaného zariadenia (čipová karta, USB kľúč a pod.).
Ak ste orgán verejnej moci a ako poskytovateľa dôveryhodných služieb si vyberiete , prevádzkovateľa Slovenskej národnej certifikačnej autority, postupujte podľa:
Ak ste orgán verejnej moci alebo právnická osoba a vybrali ste si iného poskytovateľa dôveryhodných služieb (Disig, a.s., První certifikační autorita, a.s. a iné), postupujte podľa:
Ďalšie informácie
Videonávody:
Dátum poslednej zmeny: 1. 3. 2023
Dátum zverejnenia: 24. 3. 2022