Ústredný portál verejnej správy

Platba kartou ako nový spôsob úhrady správnych a súdnych poplatkov

Aktuálnou novinkou v novom dizajne elektronických schránok je možnosť uhradiť niektoré poplatky kartou. Platba kartou je najrýchlejší a najefektívnejší spôsob ako zaplatiť správny alebo súdny poplatok (momentálne za vybrané služby Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, Ministerstva dopravy a výstavby SR a Ministerstva spravodlivosti SR a za jednu službu ÚPVS - Žiadosť o opätovnú aktiváciu elektronickej schránky na doručovanie). Ako pri bežnom online nákupe, stačí zadať platobné údaje a transakcia je okamžite spracovaná. Občania tým nielen ušetria čas, ale môžu sa vyhnúť aj prípadným pochybeniam pri prepisovaní údajov.

Používatelia po odoslaní podania dostanú do schránky správu s príkazom na úhradu a môžu si zvoliť, aký druh platby uprednostnia. (Spracovanie podania môže trvať aj niekoľko hodín, a preto vám príkaz na úhradu môže prísť s miernym oneskorením.) Na výber je online platba kartou, prevod cez bankový účet (aj cez QR kód pre mobilné aplikácie), platba na kiosku (automat s kolkami na niektorých úradoch a ministerstvách) a tradičná poštová poukážka na platbu na pobočke pošty. Viac o spôsoboch platby sa dozviete v nasledujúcom článku.

Celý proces prebieha tak, že priamo v elektronickej schránke kliknete na tlačidlo „Zaplatiť“ (nachádza sa v správe s názvom „Príkaz na úhradu“), následne si vyberiete možnosť platby kartou a stlačíte „Zaplatiť kartou“, čím sa dostanete do virtuálneho kiosku. V ňom vyplníte platobné údaje (meno vlastníka karty, číslo platobnej karty, dátum expirácie a CVC2 kód) a kliknete na „Potvrdiť platbu“. Platba kartou sa spracuje okamžite.

Po zaplatení dostanete do elektronickej schránky správu s potvrdením úhrady. Ak potrebujete doklad o zaplatení, môžete si ho stiahnuť a následne vytlačiť pomocou tlačidla „Uložiť účtovný doklad“, ktoré nájdete v správe „Informácia o úhrade“.
Celý postup, ako zaplatiť kartou, si môžete pozrieť aj v inštruktážnom videonávode.

V prípade otázok vám odporúčame pozrieť si najčastejšie otázky a odpovede alebo sa môžete obrátiť na operátorov Ústredného kontaktného centra, ktorí sú vám k dispozícií na telefónnom čísle +421 2 35 803 083 počas pracovných dní, v pondelok až piatok od 8.00 do 18.00 h a v stredu od 8.00 do 21.00 h. Mimo uvedených časov, počas štátnych sviatkov alebo v dňoch pracovného pokoja je možné nahlásiť problém cez kontaktný formulár

(31. 01. 2018)

Zoznam oznamov

Archív oznamov