Ústredný portál verejnej správy

Upozornenie na chybné overenie podpisov dňa 1. januára 2025

Vážení integrační partneri,

dovoľujeme si vás informovať o krátkodobom probléme služieb informatívneho overenia podpisov centrálnej elektronickej podateľne (CEP).

Chyba sa prejavovala dňa 01.01.2025 v čase od 02.00 h do 11.30 h doobeda a týkala sa iba podpisov vo formátoch ASiC-XAdES (.asice, .sce asics, .scs) alebo XAdES_ZEP (.xzep, .zepx). Podpisy boli v tomto čase vyhodnotené stavom „Nie je možné rozhodnúť“ s popisom výsledku overenia obsahujúcim informáciu „INDETERMINATE - NO_POLICY“ a teda nebola platnosť podpisov plne vyhodnotená. Uvedený stav bol poskytovaný:

  • v overení podpisov „Výsledok overenia podpisov v doručovanej správe“ zasielanom do elektronických schránok orgánov verejnej moci (OVM) využívajúcich CEP ako svoju podateľňu (celkovo sa v uvedenom časovom intervale jednalo o 187 podaní),
  • ako aj v synchrónnych službách CEP dostupných v grafickom rozhraní elektronickej schránky ÚPVS ako aj cez integračné rozhranie službami InformativneOvereniePodpisov 1, 2 a 3.

NASES preto orgánom verejnej moci, ktoré využívajú CEP ako svoju podateľňu a boli v uvedenom čase adresátmi elektronických podaní alebo elektronických úradných dokumentov, zašle dňa 3. januára 2025 do elektronickej schránky notifikáciu (Sk-Talk správu triedy EGOV_NOTIFICATION) s predmetom „Upozornenie na chybné overenie podpisov podaní dňa 1.1.2025“ so zoznamom elektronických podaní, pre ktoré boli do elektronickej schránky OVM zaslané nesprávne výsledky overení podpisov ako aj s informáciami o možnosti získať správny výsledok overenia podpisov.

Pokiaľ vaša organizácia využila v uvedenom časovom intervale synchrónne služby CEP, odporúčame overenie zopakovať. Pokiaľ váš informačný systém automatizovane zamieta podania s inými ako platnými podpismi a nie je možné dodatočné overenie, odporúčame komunikovať s podávajúcou osobou o vhodnom postupe riešenia.

Odosielateľ elektronického podania zasielaného do elektronickej schránky OVM na ÚPVS využívajúcej  CEP ako svoju podateľňu automatizovane po overení podpisov v doručovanom podaní dostáva správu „Upozornenie na neplatnosť zaslaného podpisu“, a to v prípade iného výsledku než je „platný“ alebo „predbežne platný“.

V prípade pretrvávajúcich problémov alebo otázok kontaktujte prosím prevádzku NASES na adrese prevadzka@nases.gov.sk .

Pre viac informácií môžete tiež kontaktovať Ústredné kontaktné centrum na tel. č. +421 2 35 803 083 v pracovných dňoch, pondelok až piatok, od 8.00 h do 18.00 h, resp. každú stredu až do 21.00 hodiny.

Za vzniknutú situáciu sa ospravedlňujeme.