Nové oprávnenia preberať rozhodnutia do vlastných rúk a odosielať správy pri čiastočnom zastupovaní
Vážení integrační partneri,
radi by sme vás informovali, že od 10. apríla 2025 platia nové oprávnenia pri čiastočnom prístupe k elektronickej schránke:
1. Oprávnenie na preberanie elektronických úradných dokumentov doručovaných do vlastných rúk (API aj GUI)
Nové oprávnenie umožňuje preberanie elektronických úradných dokumentov (EÚD) do vlastných rúk aj v prípade, ak má technický účet alebo osoba iba čiastočné oprávnenia na priečinky (napríklad iba právo čítať správy vo vybraných priečinkoch, prípadne právo čítať správy bez možnosti mazať alebo presúvať správy a podobne).
Pred nasadením tejto úpravy nebolo pri čiastočnom oprávnení vôbec možné preberanie správ do vlastných rúk.
Oprávnenie sa vzťahuje na:
- používanie funkcionality v grafickom rozhraní elektronickej schránky (GUI),
- používanie synchrónnej služby ConfirmNotificationReport cez rozhranie EKR (API).
V prípade, že vytvárate alebo máte vytvorený technický účet (po júni 2023) s nastaveným čiastočným oprávnením na disponovanie s elektronickou schránkou a potrebujete tomuto technickému účtu umožniť preberanie EÚD do vlastných rúk, je potrebné nastaviť danému technickému účtu nové oprávnenie na tento účel.
Pri udelení čiastočného oprávnenia na disponovanie so schránkou nie je automaticky udelené oprávnenie na čítanie priečinkov v schránke. Preto sa vždy vyžaduje manuálne nastavovanie oprávnení na čítanie, mazanie správ, presúvanie správ. Rovnako sa nastavuje aj toto nové oprávnenie.
Návod na nastavenie oprávnení pre osoby s udelením čiastočným oprávnením je zverejnený na slovensko.sk.
Informácie o tomto oprávnení sú uvedené aj vo zverejnenom integračnom manuáli eDesk/EKR na Partner framework portáli.
2. Oprávnenie na odosielanie elektronických správ (GUI)
Nové oprávnenie na odosielanie správ pri udelenom čiastočnom oprávnení na disponovanie s elektronickou schránkou umožňuje obmedziť odosielanie správ z konštruktora správy ÚPVS v grafickom rozhraní. Pokiaľ vaša organizácia alebo vaši klienti v minulosti udelili iným osobám (napr. zamestnancom) čiastočné oprávnenie na disponovanie so schránkou, toto právo doteraz vždy zahŕňalo aj možnosť odosielať správy.
Od 10. apríla 2025 už nové udeľované oprávnenia nebudú automaticky zahŕňať toto konkrétne oprávnenie. Bude ho potrebné výslovne zvoliť pri nastavovaní rozsahu oprávnení pre oprávnenú osobu.
Pokiaľ potrebujete, aby dané osoby, ktorým ste umožnili autentifikáciu v mene vášho subjektu/vašej osoby, nemohli v mene vašej organizácie odosielať správy, je potrebné:
- v prípade už existujúcich oprávnení na disponovanie so schránkou (vytvorených pred 10. aprílom 2025) odstrániť toto oprávnenie zo zoznamu udelených oprávnení (podľa návodu),
- pri udeľovaní nových čiastočných zastupovaní na disponovanie s elektronickou schránkou (alebo pri zmene oprávnenia) oprávnenie na odosielanie správ ponechať nezakliknuté (predvolený stav pri nových zastupovaniach).
Poznámka: čiastočným zastupovaniam vytvoreným pred 10. aprílom 2025, ktoré nemali zadefinovaný ani jeden z nasledovných typov oprávnenia (čítať správy, mazať správy, nahrať správy, spravovať podpriečinky), bolo odosielanie správ automaticky znemožnené.