Ústredný portál verejnej správy

Výkaz o zamestnávaní občanov so zdravotným postihnutím podáte elektronicky

Vážení používatelia,
podávanie výkazov je opäť o čosi jednoduchšie. Každá firma či organizácia, ktorá zamestnáva viac ako 20 ľudí, musí podľa zákona o službách zamestnanosti, dať prácu aj občanom, ktorí majú zdravotné postihnutie. Zároveň je povinnosťou zamestnávateľov aj podať výkaz o zamestnávaní občanov so zdravotným postihnutím.

Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny však túto povinnosť uľahčuje a síce, že po prvýkrát môžu zamestnávatelia tieto výkazy podať aj elektronicky. Výkaz sa podáva elektronicky cez portál Služby zamestnanosti, kde sa zamestnávatelia, teda konateľ spoločnosti alebo zodpovedná osoba, prihlásia pomocou eID alebo pomocou mena a hesla.

V predchádzajúcom období museli firmy spomínané výkazy posielať poštou alebo ich osobne podať na úradoch práce, sociálnych vecí a rodiny. Výkazy za rok 2023 tak po novom predložia elektronicky najneskôr do 31. marca 2024.

Za rok 2022 podalo, podľa dát Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny, výkaz takmer 12 000 zamestnávateľov, pričom 75% z nich si splnilo povinnosť zamestnávania ľudí so zdravotným postihnutím. Cieľom zavedenia možnosti podať výkaz elektronicky je uľahčenie komunikácie zamestnávateľov a štátu čo by malo mať priaznivý vplyv na zvyšovanie zamestnávania znevýhodnených občanov.  

(19. 01. 2024)

Zoznam oznamov

Archív oznamov