V elektronických schránkach najnovšie pod priečinkom „Rozpracované“ nájdete umiestnený nový priečinok s názvom „Kôš“ (Obr. 1).

Obr. 1 – Priečinok „Kôš“
Správa, ktorú vymažete, sa teda po novom z elektronickej schránky neodstráni ihneď, ale vymazaním sa najskôr presunie do priečinka „Kôš“. Z priečinka „Kôš“ je následne možné natrvalo odstrániť všetky správy cez tlačidlo „Vyprázdniť kôš“. Ďalej je možné vybrať a odstrániť len konkrétnu správu alebo v prípade potreby konkrétnu správu opätovne presunúť do pôvodného priečinka (Obr. 2).

Obr. 2 – Dostupné operácie v priečinku „Kôš“
Ak vymažete celý podpriečinok, ten už nie je možné v budúcnosti obnoviť. Obnoviť sa dajú iba vymazané správy, ktoré podpriečinok obsahoval a automaticky sa presunuli do koša. Tieto správy sa po obnovení presunú do priečinka „Prijaté“.
Správy, ktoré sú v koši dlhšie ako 30 dní, sa následne automaticky vymažú. Uvedená funkcia poskytne používateľom dostatočne dlhý čas opäť získať nechtiac vymazané správy a zároveň zabezpečí priebežné čistenie nepotrebných vymazaných správ, čím sa bude pravidelne uvoľňovať úložná kapacita elektronickej schránky.
Prístup do priečinka „Kôš“ majú automaticky majitelia elektronických schránok (osoby so zákonným prístupom) a osoby s úplným prístupom do elektronickej schránky. V prípade, že má osoba iba čiastočný prístup, teda len prístup do konkrétnych priečinkov, je potrebné, aby jej najskôr majiteľ elektronickej schránky pridelil potrebné oprávnenia na priečinok „Kôš".
(16. 04. 2019)