Ústredný portál verejnej správy

Spustenie nových vstupných validácií elektronických správ

Vážení používatelia a integrační partneri, 

dovoľujeme si vás informovať o termínoch spustenia nových automatizovaných vstupných kontrol elektronických správ prijímaných zo systémov integrovaných na Ústredný portál verejnej správy. 

Nové vstupné validácie majú za cieľ obmedziť zasielanie chybných elektronických správ, ktoré nie sú v súlade s jednotným formátom elektronických správ a integračnými manuálmi, v dôsledku čoho ich nie je možné korektne spracovať na Ústrednom portáli verejnej správy alebo v iných integrovaných informačných systémoch. 

Dovoľujeme si vás požiadať, aby ste si preverili a otestovali vaše informačné systémy, nakoľko po spustení vstupných kontrol budú nesúladné elektronické správy s týmito validáciami automaticky ukončované chybovou správou. 

Plánované spustenie validácií je zverejnené v Release pláne nasadzovaných zmien od polovice roka 2020 (v časti G2G - validácie). 

Nové validácie budú spúšťané postupne v troch fázach: 

1. Fáza - od 27. apríla 2021 v testovacom prostredí ÚPVS 

  • Validácia na nenulové MessageId vo všetkých typoch správ.
  • Validácia na nenulové CorrelationId  vo všetkých typoch správ. 
  • Validácia na zhodu MessageId v SkTalk, MessageContajner a MetadataContainer (ak v správe nie je MessageContainer alebo MetadataContainer, kontrola nad týmito objektami sa nevykonáva). 
  • Validácia vynucujúca uvedenie elementu SenderId v MessageContainer - v triedach EGOV_APPLICATION, EGOV_DOCUMENT, EGOV_NOTIFICATION, ED_DELIVERY_REPORT, MEP_PAYMENT_ORDER_1_0, MEP_PAYMENT_ORDER_SEPA_1_0. 

2. Fáza - od 18. mája 2021 v testovacom prostredí ÚPVS 

  • Validácia na unikátnosť Id objektov (UUID) v jednej elektronickej správe (MessageContainer) - v triedach správ EGOV_DOCUMENT, EGOV_APPLICATION, EGOV_NOTIFICATON, ED_DELIVERY_REPORT, MEP_PAYMENT_ORDER_1_0, MEP_PAYMENT_ORDER_SEPA_1_0.
  • Validácia vynucujúca prítomnosť MessageContainer v SkTalk správe - v triedach správ EGOV_APPLICATION, EGOV_DOCUMENT, EGOV_NOTIFICATION, ED_DELIVERY_REPORT, MEP_PAYMENT_ORDER_1_0, MEP_PAYMENT_ORDER_SEPA_1_0, ED_AUTHORIZE. 
  • Validácia kontrolujúca, že adresátom podania EGOV_APPLICATION je orgán verejnej moci. 
  • Validácia vynucujúca existenciu elementu MessageSubject (predmet správy) v MessageContainer - v triedach správ
    EGOV_APPLICATION, EGOV_DOCUMENT, EGOV_NOTIFICATION, ED_DELIVERY_REPORT, MEP_PAYMENT_ORDER_1_0, MEP_PAYMENT_ORDER_SEPA_1_0.

3. Fáza - od 1. júna 2021 v testovacom prostredí ÚPVS

  • Validácia kontrolujúca existenciu identity odosielateľa správy z elementu SenderId v evidencii modulu IAM v triedach správ EGOV_APPLICATION, EGOV_DOCUMENT a EGOV_NOTIFICATION, ED_DELIVERY_REPORT, MEP_PAYMENT_ORDER_1_0, MEP_PAYMENT_ORDER_SEPA_1_0.
  • Validácia kontrolujúca existenciu identity adresáta správy z elementu RecipientId v evidencii modulu IAM - v triedach správ
    EGOV_APPLICATION, EGOV_DOCUMENT a EGOV_NOTIFICATION, ED_DELIVERY_REPORT, MEP_PAYMENT_ORDER_1_0, MEP_PAYMENT_ORDER_SEPA_1_0. 
  • Validácia súladu odosielateľa správy s osobou, v mene ktorej je odosielateľ autentifikovaný (zhoda SenderId a SubjectID) v triedach správ EGOV_DOCUMENT, EGOV_NOTIFICATION, ED_DELIVERY_REPORT.

Spustenie v produkčnom prostredí sa predpokladá v 3. a 4. štvrťroku 2021, pričom o konkrétnych termínoch vás budeme informovať samostatným oznamom.