Doteraz sa používatelia učili ako s portálom pracovať najmä z vlastnej skúsenosti (68,5%), čo potvrdzuje potrebu intuitívneho dizajnu, ktorý aj novým používateľom pomôže ľahko prejsť potrebnými byrokratickými záležitosťami. Pre ich ďalšie a rozšírené potreby by si používatelia ako nástroj na urýchlenie komunikácie vybrali sprievodcu, ktorý by im priamo počas procesu napovedal, ako ďalej postupovať a podával im potrebné informácie. Ďalšia preferovaná možnosť sú videonávody, ktoré si pri testovaní vybralo 43,8% používateľov. Aktuálne portál ponúka 18 slovenských videonávodov a 9 v anglickom jazyku.
Z celkového počtu 169 odpovedí si najviac používateľov vybralo ako tému, ktorá ich zaujíma tému „Ako si mám sprehľadniť elektronickú schránku podľa svojich predstáv?“ (41,4%). Nasledovali „Čo mám robiť, ak mám problém so správou v elektronickej schránke?“ a „Môžem si správy z elektronickej schránky preposlať na e-mail?“
Do otvorenej otázky ohľadom ďalších tém, ktoré by používateľov zaujímali, napísalo svoju odpoveď 119 občanov. Primárne ich zaujímal potenciál e-služieb, druhy e-služieb, ale aj technické otázky ohľadom fungovania portálu a elektronických schránok. Viaceré otázky smerovali aj projektu mobilnej verzie.
Výsledky prieskumu použijeme na vypracovanie návodov k používaniu portálu slovensko.sk, pričom sa primárne zameriame na používateľmi preferované témy a metódy komunikácie.





Dátum poslednej zmeny: 14. 5. 2020
Dátum zverejnenia: 27. 11. 2019