Ústredný portál verejnej správy

Podanie žiadosti o predĺženie zápisu v zozname hospodárskych subjektov - právnická osoba

Služba umožňuje hospodárskemu subjektu, zapísanému v zozname hospodárskych subjektov, vedeného Úradom pre verejné obstarávanie (ďalej len „úrad“) podľa § 156 ods. 6 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov, požiadať najneskôr 30 dní pred uplynutím platnosti zápisu v zozname hospodárskych subjektov o jeho predĺženie.

Požadované doklady k žiadosti o predĺženie zápisu sú:

  • POTVRDENIA PRÍSLUŠNÉHO OKRESNÉHO SÚDU – LIKVIDÁCIA/KONKURZ/REŠTRUKTURALIZÁCIA
  • ČESTNÉ VYHLÁSENIE PODĽA § 32 ODS. 2 PÍSM. F)
  • DOKLAD O ÚHRADE SPRÁVNEHO POPLATKU

Všetky potrebné informácie nájdete na webovom sídle úradu po kliknutí na nasledujúci odkaz.

Návod eSlužby:

Žiadosť o predĺženie zápisu v zozname hospodárskych subjektov je možné podať
aj elektronickými prostriedkami, podpísanú zaručeným elektronickým podpisom žiadateľa,
 t. j. hospodárskeho subjektu, štatutárneho zástupcu hospodárskeho subjektu alebo ním splnomocnenou osobou. V prípade, že sa žiadosť o zápis podáva elektronickými prostriedkami, podpísaná zaručeným elektronickým podpisom spolu s prílohami v origináli v elektronickej podobe, sadzba správneho poplatku za predĺženie zápisu v zozname hospodárskych subjektov je znížená o 50 % zo sadzby poplatkov uvedenej v sadzobníku (t. j. 33 EUR). Ak prílohy
k žiadosti neexistujú v origináli v elektronickej podobe, doručujú sa úradu v listinnej podobe.

Konverziu originálu listinného dokumentu do originálu v elektronickej podobe je oprávnený vykonať orgán verejnej moci, notár a poštový podnik poskytujúci univerzálnu službu.

Na účely odoslania, prijatia alebo potvrdenia odoslania alebo potvrdenia prijatia elektronického dokumentu podpísaného zaručeným elektronickým podpisom, úrad využíva Ústredný portál verejnej správy (ďalej len „ÚPVS“). Využitie e-služieb ÚPVS si vyžaduje prihlásenie.
Postup prihlásenia prostredníctvom elektronického občianskeho preukazu (eID karty)  nájdete v príručke k funkcionalitám webového sídla úradu po prihlásení, ktorú nájdete na stránke po kliknutí na nasledujúci odkaz.

Postup zaslania žiadosti 

Žiadosť podaná elektronickými prostriedkami (ďalej len „žiadosť“) musí byť podpísaná  zaručeným elektronickým podpisom (ďalej len „ZEP“) podľa § 153 ods. 1 písm. i) zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Pre podanie žiadosti  z ústredného portálu cez Nájsť službu je potrebné dodržať nasledovný postup:

  1. Otvoriť žiadosť stlačením tlačidla „Služba“ (presmerovanie do informačného systému úradu).
  2. Po vyplnení jednotlivých polí je potrebné žiadosť skontrolovať a následne uložiť prostredníctvom tlačidiel „Skontrolovať“, „Uložiť“, ktoré sa nachádzajú na konci žiadosti.
  3. Po uložení sa bude žiadosť nachádzať v záložke „Ostatné podania“, kde bude vytvorená aj jej verzia vo formáte pdf.
  4. Pdf. verziu žiadosti uložiť na lokálny disk PC a podpísať ZEP-om prostredníctvom podpisového nástroja (napr. D.Signer, XZep Signer, QSign).
  5. Podpísanú pdf. verziu žiadosti vložiť ako prílohu do elektronickej formy žiadosti spolu s ostatnými prílohami.
  6. Takto pripravenú žiadosť  zaslať Úradu pre verejné obstarávanie pomocou tlačidla „Odoslať“ (nachádza sa na konci elektronickej formy žiadosti).

Žiadosť odporúčame podať až po aktivácii elektronického doručovania písomností do Vašej elektronickej schránky.

Zodpovednosť za obsah:

Úrad pre verejné obstarávanie

Dátum poslednej zmeny: 30. 8. 2022
Dátum zverejnenia: 26. 2. 2015