- Vyplnenie údajov o správe (nepovinné)
- Výber podoby požadovaného potvrdenia (elektronická alebo listinná)
- Výber subjektu/subjektov z obchodného registra prostredníctvom vyhľadávania subjektov.
- Vloženie názvu listiny/listín, ktorej/ktorých je požadované potvrdenie
- Určenie počtu kópií v prípade výberu listinnej podoby potvrdenia
- Vyplnenie kontaktných údajov žiadateľa – v prípade žiadosti v listinnej podobe je potrebné vyplniť korešpondenčnú adresu. V prípade elektronickej podoby výpisu je potrebné zadať kontaktný email
- Odoslanie vytvorenej žiadosti.
Tipy:
- Medzi vyhľadávaním subjektov a formulárom je možné sa prepínať, pričom výsledky vyhľadávania a údaje vo formulári ostávajú zachované.
- Malé písmená v zadaných slovách sa transformujú na veľké písmená.
- Písmená s diakritikou sa transformujú na odpovedajúce písmená bez diakritických znamienok.
Obmedzenia pre potvrdenia v elektronickej podobe:
- Maximálny počet subjektov: 40
- Maximálny počet vyžiadaných kópií v elektronickej podobe: 10
Obmedzenia pre potvrdenia v listinnej podobe:
- Maximálny počet subjektov z jedného registrového súdu: 40
- Maximálny počet subjektov z rôznych registrových súdov: 1
- Maximálny počet vyžiadaných kópií v listinnej podobe: 10
Vyplnenie údajov o správe
Predmet
Môžete uviesť predmet správy. Tento údaj sa priamo zobrazí v zozname elektronických správ v schránke používateľa. Uveďte napríklad krátky text popisujúci obsah správy.
Značka prijímateľa
Môžete uviesť značku prijímateľa. Táto značka sa zobrazí v detaile správy. Uveďte informáciu, ktorú vám napríklad v rámci konania poslal adresát.
Značka odosielateľa
Môžete uviesť značku odosielateľa. Táto značka sa zobrazí v detaile správy a môže sa použiť na identifikáciu. Uveďte napríklad číslo konania, číslo registratúrneho záznamu, spisovú značku a pod.
Vyhľadávanie subjektov v obchodnom registri
Subjekty zapísané v obchodnom registri je možné vyhľadávať voliteľne podľa kritérií - obchodné meno/IČO/Spisová značka.
Vyhľadávanie podľa obchodného mena/IČO/Spisovej značky
Uveďte obchodné meno (zadajte obchodné meno, časť obchodného mena, alebo aspoň štyri začiatočné písmená obchodného mena), IČO (v celom znení) alebo spisovú značku v tvare: oddiel/vložka/súd (napr.: Sro/0000/B). Následne vyberte správnu hodnotu z číselníka v tvare napr.: ALFA, s.r.o. (IČO: 12345678, spisová značka: Sro/0000/B).
Výber vyhľadaných subjektov
Podľa zadaných vyhľadávacích kritérií sa zobrazia subjekty, ktoré vyhovujú zadaným vyhľadávacím kritériám. Používateľ potvrdí výber kliknutím na požadovaný subjekt.
Je potrebné napísať, ku ktorej listine žiadate o vystavenie potvrdenia o tom, že listina nie je uložená v zbierke listín.
Pre žiadosť o potvrdenie v elektronickej podobe nemusia byť subjekty z rovnakého registrového súdu.
Výber subjektov sa ukončí prechodom na ďalší krok formulára tlačidlom „Pokračovať“.
V prípade, že sa chcete vrátiť k vyhľadávaniu, je potrebné stlačiť tlačidlo „Späť“. V tomto prípade zoznam vybraných subjektov a názvy listín zostanú zachované.
Výber viacerých subjektov
Po kliknutí na tlačidlo „Pridať“ je možné pridať ďalší subjekt, z ktorého je požadovaný výpis.
Formulár žiadosti
Vo formulári žiadosti o vyhotovenie listinnej podoby potvrdenia je potrebné vyplniť údaje o osobe, ktorá informácie žiada, korešpondenčnú adresu, na ktorú má byť zaslané potvrdenie, ako aj kontaktný e-mail.
V prípade žiadosti o vyhotovenie elektronickej podoby potvrdenia je potrebné uviesť kontaktný e-mail, na ktorý bude zaslané potvrdenie.
Vo formulári sú automaticky vyplnené údaje vybraných spoločností.
V dolnej časti formulára sa nachádzajú nasledovné tlačidlá:
- „Späť“ – návrat na predchádzajúci krok formulára,
- „Pokračovať“ –zobrazenie ďalšieho kroku formulára,
- „Skontrolovať“ – v prípade chýbajúcich údajov systém upozorní žiadateľa na chýbajúce údaje,
- „ Podpísať“ – podpísanie celého vyplneného podania integrovaným podpisovačom. Nie je nutné celé podanie podpisovať,
- „Odoslať“ – slúži na odoslanie vyplneného podania,
- „Uložiť do rozpracovaných“ – podanie je uložené v priečinku Rozpracované. Je možné sa k nemu vrátiť, upraviť ho a odoslať,
- „Podpis viacerými osobami“ – je možné podanie odoslať na podpis ďalším osobám,
- „Zahodiť“ – zmazanie podania.
Potvrdenie prijatia žiadosti a úhrada platby za službu
Po prijatí žiadosti, dostane používateľ do elektronickej schránky a e-mailom správu o prijatí žiadosti obsahujúcu pridelené identifikačné číslo.
Vyhotovenie a vydanie potvrdenia o tom, že listina nie je uložená v zbierke listín v elektronickej podobe, poplatku nepodlieha.
K žiadosti o vydanie potvrdenia v listinnej podobe je používateľovi do elektronickej schránky doručená správa obsahujúca príkaz na úhradu. Úhradu poplatku je možné vykonať platobnou kartou priamo z elektronickej schránky alebo zrealizovať podľa pokynov v platobnom predpise doručenom prostredníctvom elektronickej schránky. Informácie uvedené v e-maily majú iba informatívny charakter.
V prípade, že platba nie je uskutočnená do 10 dní od doručenia správy obsahujúcej informácie o platbe, žiadosť sa stáva neúčinnou.
Potvrdenie vybavenia a doručenie výstupov
O vybavení žiadosti budete informovaný správou prostredníctvom elektronickej schránky a na e-mailovú adresu.
Pri žiadosti o elektronickú podobu potvrdenia o tom, že listina nie je uložená v zbierke listín:
V prípade nedoručenia potvrdenia o tom, že listina nie je uložená v zbierke listín do elektronickej schránky správ, je potrebné sa obrátiť priamo na príslušný registrový súd. Kontakty na všetky registrové súdy sú k dispozícii na stránkach Ministerstva spravodlivosti SR.
Garantujeme len doručenie do elektronickej schránky .
Žiadané potvrdenie o tom, že listina nie je uložená v zbierke listín je autorizované kvalifikovanou elektronickou pečaťou určenou na autorizáciu výstupov z obchodného registra. Potvrdenie je možné prečítať pomocou aktuálnej aplikácie QSign alebo pomocou bezplatnej aplikácie QES po uložení do ASiC-S. Kvalifikovaný elektronický podpis je možné overiť pomocou aktuálnej aplikácie QSign a aj informatívne validovať v bezplatnej aplikácii QES po uložení do ASiC-S.
Pri žiadosti o listinnú podobu potvrdenia o tom, že listina nie je uložená v zbierke listín:
Platba je spárovaná buď online (pri platbe kartou) alebo spravidla tretí pracovný deň po úhrade (bankový prevod). Po zaevidovaní úhrady poplatku na súde, bude žiadosť bezodkladne vybavená.
Žiadané potvrdenia o tom, že listina nie je uložená v zbierke listín, budú zaslané poštou na korešpondenčnú adresu uvedenú v žiadosti. V prípade ich nedoručenia je potrebné obrátiť sa priamo na príslušný registrový súd, zistiť dátum odoslania, podacie číslo a uplatniť reklamáciu na pošte. Adresy a kontakty na registrové súdy sú k dispozícii na stránkach Ministerstva spravodlivosti SR.
Zodpovednosť za obsah: Ministerstvo spravodlivosti SR
Dátum poslednej zmeny: 16. 5. 2024
Dátum zverejnenia: 13. 10. 2021