Formulár je kompletne vyplnený

Formulár nie je kompletne vyplnený

    Krok / Späť

    Žiadosť o pomoc v hmotnej núdzi

    !Upozornenie Váš prehliadač nie je podporovaný. Odporúčame zvoliť iný prehliadač, napr. Google Chrome

    Údaje o žiadateľovi

    Rodné číslo vypĺňajte bez lomky.

    Krok / Späť

    Adresa trvalého pobytu žiadateľa

    Krok / Späť

    Kontaktná adresa / adresa na doručovanie písomností

    Vyplňte kontaktnú adresu, resp. adresu, ktorú chcete používať na doručovanie písomností.

    Krok / Späť

    Kontaktné údaje

    Uveďte telefónne číslo.

    Uveďte email.

    Krok / Späť

    Sociálne postavenie žiadateľa

    Uveďte druh dôchodku

    Krok / Späť

    Príjmové pomery žiadateľa

    Uvádzajte aj príjmy zo zahraničia. O príjmových pomeroch je potrebné predložiť doklady pri podávaní žiadosti.

    Uveďte nasledovné údaje z rozhodnutia súdu. Na základe uvedeného nie je nutné prikladať kópiu rozhodnutia súdu.

    alebo

    Krok / Späť

    Majetkové pomery žiadateľa

    O majetkových pomeroch je nutné predložiť doklady.

    Ak ide o motorové vozidlo, ktoré je mladšie ako 10 rokov je potrebné predložiť odborné stanovisko vyhotovené znalcom alebo doklad o kúpe.

    Krok / Späť

    Konania žiadateľa začaté pred podaním žiadosti

    O začatom konaní je potrebné predložiť doklad.

    Krok / Späť

    Bytové pomery žiadateľa

    V prípade rodinného domu je potrebné doložiť doklady o zaplatenej dani z nehnuteľností a poplatku za komunálny odpad.

    Tlačivo Potvrdenie o úhrade nákladov spojených s bývaním, časť B.

    V prípade bytu je potrebné potvrdenie o uhrádzaní nákladov za služby spojené s bývaním, daň z nehnuteľnosti alebo v prípade, že má nedoplatky spojené s úhradou nákladov za služby spojené s bývaním, dohodu o splátkach a potvrdenie o riadnom plnení splátkového kalendára.

    Tlačivo Potvrdenie o úhrade nákladov spojených s bývaním, časť A, B + doklady o úhrade nákladov spojených s užívaním bytu.

    Tlačivo nájdete na stránke Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

    Je potrebné doložiť nájomnú zmluvu a doklady potvrdzujúce úhradu nákladov spojených s bývaním.

    Tlačivo Potvrdenie o úhrade nákladov spojených s bývaním, časť A.


    Tlačivo nájdete na stránke Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

    V prípade, že ide nájom bytu alebo rodinného domu viacerými domácnosťami, jedná sa o spoločný nájom nehnuteľnosti a výška príspevku sa určí podľa počtu všetkých členov týchto domácností, ktorí sú v HN.

    Napr. ak ide o nájom celého rodinného domu 3 domácnosťami, pričom len 2 domácnostiam sa poskytuje pomoc v hmotnej núdzi.
    Domácnosť č.1 – 2 členovia +  domácnosť č. 2 – 2 členovia.
    Výška príspevku na bývanie sa určí podľa počtu členov týchto 2 domácností a teda bude vo výške pre 4 nájomcov a bude poskytnutý len jednej z domácností.

    Uveďte počet členov pre každú domácnosť.

    V prípade spoločného nájmu je potrebné doložiť tlačivo Potvrdenie o úhrade nákladov spojených s bývaním, časť D.


    Tlačivo nájdete na stránke Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

    Je potrebné doložiť rozhodnutie o prijatí do zariadenia alebo zmluvu o poskytovaní sociálnej služby + potvrdenie o úhrade za sociálnu službu alebo úhradu za starostlivosť v zariadení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately.

    Tlačivo Potvrdenie o úhrade nákladov spojených s bývaním, časť C.

    Tlačivo nájdete na stránke Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

    Je potrebné doložiť nájomnú zmluvu a doklady potvrdzujúce úhradu nákladov spojených s bývaním.

    Tlačivo Potvrdenie o úhrade nákladov spojených s bývaním, časť A.

    Tlačivo nájdete na stránke Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

    Krok / Späť

    Pracovné a vedomostné aktivity žiadateľa

    V prípade študia v zahraničí je potrebné doložiť potvrdenie o návšteve školy.

    O vykonávaní aktivácie je potrebné doložiť doklady.

    Krok / Späť

    Údaje o ostatných členoch domácnosti

    Manžel/manželka, rodič dieťaťa, deti do 25 rokov, deti nad 25 rokov ak študujú dennou formou.

    Odobrať člena domácnosti

    Rodné číslo vypĺňajte bez lomky.

    Adresa trvalého pobytu

    Príjmové pomery %%counter%%.člena domácnosti

    Uvádzajte aj príjmy zo zahraničia. O príjmových pomeroch je potrebné predložiť doklady pri podávaní žiadosti.

    Uveďte nasledovné údaje z rozhodnutia súdu. Na základe uvedeného nie je nutné prikladať kópiu rozhodnutia súdu.

    alebo

    Majetkové pomery %%counter%%.člena domácnosti

    O majetkových pomeroch je nutné predložiť doklady.

    Ak ide o motorové vozidlo, ktoré je mladšie ako 10 rokov je potrebné predložiť odborné stanovisko vyhotovené znalcom alebo doklad o kúpe.

    Konania %%counter%%.člena domácnosti začaté pred podaním žiadosti

    O začatom konaní je potrebné predložiť doklad.

    Bytové pomery %%counter%%.člena domácnosti

    Pracovné a vedomostné aktivity %%counter%%.člena domácnosti

    V prípade študia v zahraničí je potrebné doložiť potvrdenie o návšteve školy.

    O vykonávaní aktivácie je potrebné doložiť doklady.

    Krok / Späť

    Spôsob výplaty

    Adresa prechodného pobytu v SR

    Zadajte IBAN.

    Krok / Späť

    Informácie o prílohách

    1.Potvrdenie o úhrade nákladov spojených s bývaním

    • vlastník alebo spoluvlastník bytu - potvrdenie o uhrádzaní nákladov za služby spojené s bývaním, daň z nehnuteľnosti alebo v prípade, že má nedoplatky spojené s úhradou nákladov za služby spojené s bývaním, predloží dohodu o splátkach a potvrdenie o riadnom plnení splátkového kalendára na predpísanom tlačive časti A, B,
    • vlastník alebo spoluvlastník rodinného domu - potvrdenie o zaplatení dane z nehnuteľnosti a TKO na predpísanom tlačive časť B,
    • nájomca bytu, rodinného domu alebo nájomca obytnej miestnosti v zariadení určenom na trvalé bývanie - nájomnú zmluvu a potvrdenie o uhrádzaní nájomného a nákladov za služby spojené s bývaním, ak je to dohodnuté v nájomnej zmluve alebo v prípade, že má nedoplatky spojené s úhradou nákladov za služby spojené s bývaním, predloží dohodu o splátkach a potvrdenie o riadnom plnení splátkového kalendára na predpísanom tlačive časť A,
    • v zariadení podporovaného bývania, zariadení pre seniorov, domove sociálnych služieb alebo špecializovanom zariadení, ak sa v nich poskytuje sociálna služba plnoletej fyzickej osobe celoročnou pobytovou formou, v útulku, domove na polceste, zariadení núdzového bývania alebo v krízovom stredisku - zmluvu o poskytovaní sociálnej služby a zaplatenie úhrady za sociálnu službu alebo úhradu za starostlivosť v zariadení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately na predpísanom tlačive časť C,
    • pri spoločnom nájme bytu alebo rodinného domu potvrdenie o zaplatení nájomného a nákladov spojených s bývaním na predpísanom tlačive časť D.


    2. Potvrdenie o mzde/odmene za zárobkovú činnosť

    • predkladá občan, ktorý je zamestnaný napr. na  pracovnú zmluvu, na dohodu o vykonaní práce, na dohodu o pracovnej činnosti, na dohodu o dobrovoľníckej činnosti,
    • predkladá nezaopatrené dieťa, ak má počas štúdia na SŠ alebo VŠ uzatvorenú dohodu o brigádnickej práci študenta.


    3. Potvrdenie o rozsahu odpracovaných hodín

    • predkladá občan, ktorý má príjem zo závislej činnosti ku posúdeniu ponuky sprostredkovania vhodného zamestnanie a vykonávania činností v rozsahu 32 hodín mesačne.


    Tlačivá k uvedeným prílohám je možné stiahnuť na stránke Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

    4. Potvrdenie o návšteve školy - v prípade, ak dieťa študuje v zahraničí.
    5. Potvrdenie dočasnej pracovnej neschopnosti občana - odpis ePN - predkladá občan, ktorý je uznaný ošetrujúcim lekárom za práce neschopného.

    Upozorňujeme  že okrem vyššie uvedených príloh žiadateľ k žiadosti o pomoc v hmotnej núdzi predkladá aj ďalšie doklady k posúdeniu nároku na pomoc v hmotnej núdzi a to v závislosti od sociálneho statusu jednotlivých členov domácnosti (t. j. napr. či ide o zamestnaného občana, poberateľa dôchodku  a pod.) a ich príjmových, majetkových pomerov, zdravotného stavu a pod. To znamená, že predkladanie príloh k žiadosti vyplýva z konkrétnej situácie žiadateľa a jednotlivých členov domácnosti a v prípade, ak na posúdenie nároku na pomoc v hmotnej núdzi budú potrebné ďalšie doklady a žiadateľ ich nepredloží, na predloženie týchto dokladov bude vyzvaný úradom. 

    Krok / Späť

    Vyhlásenie žiadateľa

    Svojím podpisom vyhlasujem, že všetky údaje uvedené v žiadosti sú pravdivé a som si vedomý právnych následkov v prípade uvedenia nepravdivých údajov.

    Informácia pre žiadateľa

    Podľa článku 5 Nariadenia európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracovávaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), musia byť osobné údaje správne a podľa potreby aktualizované; osobné údaje, ktoré sú nesprávne z hľadiska účelu, na ktorý sa spracúvajú, sa bezodkladne vymažú alebo opravia; v prípade poskytnutia nesprávnych údajov dotknutou osobou, nenesie prevádzkovateľ zodpovednosť za ich nesprávnosť. Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny a Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny - IČO 30794536 - spracúva Vaše osobné údaje (vrátane osobných údajov spoločne posudzovaných osôb) v zmysle zákona č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a uvedené osobné údaje ďalej poskytuje orgánom verejnej moci. V prípade akýchkoľvek nejasností, problémov, otázok, ktoré súvisia s ochranou osobných údajov sa môžete obrátiť na mailovú adresu ochranaosobnychudajov@upsvr.gov.sk.

    Krok / Späť

    Poučenie pre občana žiadajúceho o pomoc v hmotnej núdzi

    Žiadateľ o pomoc v hmotnej núdzi je povinný

    a) preukázať všetky skutočnosti rozhodujúce na vznik nároku na pomoc v hmotnej núdzi (napr. príjmové, majetkové rodinné pomery),


    b) na výzvu úradu predložiť doklady potrebné na rozhodnutie o nároku na pomoc v hmotnej núdzi,


    c) umožniť overenie skutočností potrebných na posúdenie nároku na pomoc v hmotnej núdzi v mieste svojho pobytu.


    Pred podaním žiadosti o pomoc v hmotnej núdzi je občan povinný uplatniť si nároky, ktorými si môže zabezpečiť základné životné podmienky a pomôcť si v hmotnej núdzi. Nárokom na účely tohto zákona je


    a) výživné podľa osobitného predpisu (výživné na deti, výživné na manžela/lku, ak s ním nežije v spoločnej domácnosti),


    b) náhradné výživné podľa osobitného predpisu (náhradné výživné poskytuje úrad),


    c) dávky sociálneho poistenia, dôchodky zo starobného dôchodkového sporenia, dôchodky doplnkového dôchodkového sporenia, dávky sociálneho zabezpečenia, rodičovský príspevok, opakované príspevky na podporu náhradnej starostlivosti (napr. nemocenské dávky, dávka v nezamestnanosti, dôchodky – starobný, invalidný, sirotský, vdovský/vdovecký, okrem predčasného starobného dôchodku),


    d) nárok z pracovnoprávneho vzťahu alebo z obdobného pracovného vzťahu (napr. nevyplatenú mzdu).


    Príjemca pomoci v hmotnej núdzi je povinný


    a) úradu písomne oznámiť do ôsmich dní zmeny vo všetkých skutočnostiach rozhodujúcich na trvanie nároku na pomoc v hmotnej núdzi (napr. zmena príjmových, majetkových rodinných pomerov, nástup do zamestnania, ukončenie zamestnania, uplatnenie nároku). V prípade, ak je príjemca pomoci alebo člen domácnosti zamestnaný, je povinný mesačne na úrad predkladať tlačivo „Potvrdenie o mzde/odmene za zárobkovú činnosť“ do ôsmich dní od jeho vyplatenia. Predmetné tlačivo je zverejnené na stránke Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

    b) na výzvu úradu preukázať požadovanú skutočnosť v lehote určenej úradom,

    c) umožniť overenie skutočností potrebných na posúdenie nároku na pomoc v hmotnej núdzi v mieste svojho pobytu,

    d) úradu doručiť odpis potvrdenia o dočasnej pracovnej neschopnosti do troch pracovných dní odo dňa začatia DPN alebo skončenia DPN.

    e) úradu doručiť na účely § 10 potvrdenie o rozsahu odpracovaných hodín v právnom vzťahu, ktorý zakladá nárok na príjem zo závislej činnosti, alebo potvrdenie o rozsahu vykonávania dobrovoľníckej činnosti do troch pracovných dní po uplynutí kalendárneho mesiaca, v ktorom sa táto činnosť vykonala. Predmetné tlačivo je zverejnené na stránke Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

    Pomoc v hmotnej núdzi sa poskytuje mesačne pozadu, na účet alebo v hotovosti na adresu v Slovenskej republike. Formu a spôsob poskytovania pomoci v hmotnej núdzi určuje úrad, nie je možné ju poskytovať do cudziny.

    Pokračovanie poučenia
    Dávka v hmotnej núdzi (§ 10)

    Člen domácnosti je povinný na výzvu úradu vyplniť dotazník „Údaje o osobe v hmotnej núdzi pre účely sprostredkovania zamestnania“. V prípade nedoručenia na úrad vyplneného dotazníka, bude mu ponúknuté zamestnanie, ktoré nemusí zohľadňovať jeho znalosti a kvalifikáciu.  

    Dávka sa znižuje  o sumu dávky pre jednotlivca za každého plnoletého člena domácnosti, nasledujúci kalendárny mesiac po mesiaci, v ktorom nastala skutočnosť odôvodňujúca zníženie dávky a to, ak člen domácnosti ktorý :

    -    je uchádzačom o zamestnanie a bol vyradený z evidencie uchádzačov o zamestnanie pre nespoluprácu z dôvodu odmietnutia ponuky vhodného zamestnania sprostredkovaného úradom bez vážnych dôvodov alebo odmietnutia nástupu do vhodného zamestnania sprostredkovaného  úradom bez vážnych dôvodov, alebo nedostavenia sa na úrad alebo na miesto určené úradom na účel ponuky vhodného  zamestnania bez vážnych dôvodov alebo

    -    nie je uchádzačom o zamestnanie a odmietol ponuku vhodného zamestnania sprostredkovaného úradom bez vážnych dôvodov alebo odmietol nástup do vhodného zamestnania sprostredkovaného  úradom bez vážnych dôvodov, alebo nedostavil sa na úrad alebo na miesto určené úradom na účel ponuky vhodného  zamestnania bez vážnych dôvodov

    Dávka sa znižuje o sumu dávky pre jednotlivca za každého plnoletého člena domácnosti, v prvom až treťom kalendárnom mesiaci nasledujúcich po kalendárnom mesiaci, v ktorom právny vzťah, ktorý vznikol z dôvodu nástupu do vhodného zamestnania sprostredkovaného úradom, sa opakovane skončil do jedného mesiaca od jeho vzniku.

    Člen domácnosti je povinný oznámiť a doložiť na úrad doklady o skončení vhodného zamestnania sprostredkovaného úradom s uvedením dôvodov, ak toto zamestnanie bolo ukončené do jedného mesiaca.

    Dávka sa znižuje o sumu dávky pre jednotlivca za každého plnoletého člena domácnosti, v prvom až treťom kalendárnom mesiaci nasledujúcich po kalendárnom mesiaci, v ktorom opakovane nastala skutočnosť odôvodňujúca zníženie dávky (odmietnutie, nenastúpenie, nedostavenie sa na účely ponuky vhodného zamestnania) alebo v ktorom nastala skutočnosť odôvodňujúca zníženie dávky (odmietnutie, nenastúpenie, nedostavenie sa na účely ponuky vhodného zamestnania) a ktorej predchádzalo zníženie z dôvodu opakovaného skončenia PP do jedného mesiaca.

    Počas zníženia dávky z uvedených dôvodov sa člen domácnosti nemôže zúčastňovať vykonávania činnosti v rozsahu 32 hodín.

    Výkon činností je realizovaný v mieste pobytu občana alebo aj mimo obce pobytu  formou:

    -    menších obecných služieb pre obec alebo rozpočtovú organizáciu alebo príspevkovú organizáciu, ktorej zriaďovateľom je obec, alebo  
    -    prác na predchádzanie mimoriadnej situácie, počas vyhlásenej mimoriadnej situácie a pri odstraňovaní následkov mimoriadnej situácie (ďalej len „práce na predchádzanie mimoriadnej situácie“).

    Člen domácnosti vykonávaním činností v rozsahu 32 hodín mesačne nevstupuje do pracovno-právneho vzťahu a nevzťahujú sa naň ustanovenia Zákonníka práce.  

    Člen domácnosti je povinný doručiť úradu do troch pracovných dní po ukončení kalendárneho mesiaca tlačivo „Potvrdenie o rozsahu odpracovaných hodín“ z právneho vzťahu, ktorý zakladá nárok na príjem zo závislej činnosti alebo z vykonávania dobrovoľníckej činnosti.

    Dávka sa tiež znižuje o sumu dávky pre jednotlivca za každého plnoletého člena domácnosti v kalendárnom mesiaci v ktorom nastala skutočnosť:

    -     odmietnutie ponuky na výkon činností v rozsahu 32 hodín,
    -     neúčasť na výkone činností v dohodnutom rozsahu najmenej 32 hodín,
    -     neúčasť na výkone činností v určenom rozsahu hodín, ktorý je určený ako rozdiel medzi 32 hodinami a rozsahom hodín z právneho vzťahu,
    -     nevykonanie činnosti v dohodnutom rozsahu najmenej 32 hodín v právnom vzťahu   z ktorého má príjem zo závislej činnosti ( pracovná zmluva, dohoda o vykonaní  práce, dohoda o pracovnej činnosti) alebo dobrovoľníckej činnosti.

    V prípade, ak úrad odníme pomoc v hmotnej núdzi, člen domácnosti je  povinný prihlásiť sa na zdravotné poistenie ako samoplatca, ak nie je v evidencii uchádzačov o zamestnanie.


    Ochranný príspevok (§ 11)

    Ak je člen domácnosti dočasne práceneschopný (DPN) je povinný predložiť na úrad odpis eDPN do troch pracovných dní odo dňa začatia DPN a ukončenia DPN pričom odpis eDPN je povinný si vyžiadať od lekára v deň začatia DPN a v deň ukončenia DPN.
    Ochranný príspevok nepatrí od kalendárneho mesiaca, v ktorom si nesplnil povinnosť predložiť odpis eDPN, do konca mesiaca, v ktorom sa zistilo nesplnenie tejto povinnosti.

    Člen domácnosti je povinný predložiť na úrad tlačivo „Stanovisko k trvaniu nepriaznivého zdravotného stavu občana v hmotnej núdzi“, ktoré vyplní ošetrujúci lekár najneskôr dva týždne pred uplynutím troch mesiacov trvania práceneschopnosti alebo v lehote stanovenej úradom, v opačnom prípade mu zaniká na ochranný  príspevok. 

    Ak posudkový lekár úradu na základe tlačiva „Stanovisko k trvaniu nepriaznivého zdravotného stavu občana v hmotnej núdzi“, ktoré je zverejnené na stránke Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny, potvrdí, že nepriaznivý zdravotný stav člena domácnosti po uplynutí 3 mesiacov ďalej netrvá, člen domácnosti je povinný zúčastňovať sa výkonu činností na Ponuke úradu ( menšie obecné služby,  alebo práce na predchádzanie mimoriadnej situácie,...) v rozsahu 32 hodín mesačne, aj napriek tomu, že jeho práceneschopnosť trvá ďalej.  
    Posudkový lekár úradu môže v prípadoch hodných osobitného zreteľa nariadiť príslušnému ošetrujúcemu lekárovi ukončenie DPN.

    Úrad kontroluje dodržiavanie liečebného režimu člena domácnosti počas jeho DPN. Kontrola sa vykonáva na adrese trvalého pobytu alebo na adrese uvedenej v eDPN. Ochranný príspevok úrad odníme od  kalendárneho mesiaca, v ktorom sa zistilo nedodržanie liečebného režimu do konca kalendárneho mesiaca, v ktorom skončilo trvanie jeho dočasnej pracovnej neschopnosti.


    Aktivačný príspevok (§ 12)

    Za účelom posúdenia nároku na aktivačný príspevok je povinný člen domácnosti predložiť úradu potrebné podklady:

    -    pracovnú zmluvu, dohodu o vykonaní práce, dohodu o pracovnej činnosti s dohodnutým rozsahom hodín a po odpracovaní mesačne predkladať potvrdenie o skutočnom odpracovanom rozsahu,
    -    potvrdenie o externom štúdiu na zahraničnej škole,
    -    potvrdenie o vykonávaní dobrovoľnej vojenskej prípravy.

    Ak si člen domácnosti nesplní oznamovaciu povinnosť a úradu písomne do 8 dní neoznámi zmeny vo všetkých skutočnostiach rozhodujúcich na trvanie nároku na pomoc v hmotnej núdzi a úrad zistí, že nevykonával činnosti, ktoré sú podmienkou na vznik nároku na aktivačný príspevok, tento úrad odníme a nový nárok môže vzniknúť až po uplynutí 6 mesiacov odo dňa odňatia aktivačného príspevku.


    Príspevok na nezaopatrené dieťa (§ 13)

    Pri poskytovaní príspevku na nezaopatrené dieťa člen domácnosti a zároveň aj rodič dieťaťa, ktoré sa zúčastňuje výchovnovzdelávacieho procesu v materskej škole je povinný úradu nahlásiť do 8 dní zmenu, ukončenie alebo zanechanie vzdelávania. V prípade nesplnenia tejto povinnosti bude úradom rozhodnuté o znížení PHN a vyčíslená suma na vrátenie príspevku na nezaopatrené dieťa za obdobie od kedy došlo k zmene.

    Príspevok na nezaopatrené dieťa úrad odníme, ak

    -    bol určený osobitný príjemca prídavku na dieťa z dôvodu, že rodič dieťaťa nedbá o riadne plnenie  povinného predprimárneho vzdelávania alebo povinnej školskej dochádzky nezaopatreného dieťaťa,
    -    maloleté nezaopatrené dieťa spáchalo priestupok, aj vtedy ak maloleté nezaopatrené dieťa v čase spáchania priestupku nedovŕšilo 14 rokov veku a z tohto dôvodu správny orgán vec odložil alebo konanie o priestupku zastavil,
    -    bolo nezaopatrenému dieťaťu alebo jeho zákonnému zástupcovi uložené výchovné opatrenie a výchovné opatrenie neplní účel, na ktorý bolo uložené.


    Príspevok na bývanie (§ 14)

    Pre uplatnenie nároku na príspevok na bývanie je potrebné na úrad preukázať a doložiť nasledovné podklady:

    -    vlastník alebo spoluvlastník bytu - potvrdenie o uhrádzaní nákladov za služby spojené s bývaním, daň z nehnuteľnosti alebo v prípade, že má nedoplatky spojené s úhradou nákladov za služby spojené s bývaním, predloží dohodu o splátkach a potvrdenie o riadnom plnení splátkového kalendára na tlačive „Potvrdenie o úhrade nákladov spojených s bývaním“ časť A,B,

    -    vlastník alebo spoluvlastník rodinného domu - potvrdenie o zaplatení dane z nehnuteľnosti a TKO na tlačive „Potvrdenie o úhrade nákladov spojených s bývaním“ časť B,

    -    nájomca bytu, rodinného domu alebo nájomca obytnej miestnosti v zariadení určenom na trvalé bývanie - nájomnú zmluvu a potvrdenie o uhrádzaní nájomného a nákladov za služby spojené s bývaním, ak je to dohodnuté v nájomnej zmluve alebo v prípade, že má nedoplatky spojené s úhradou nákladov za služby spojené s bývaním, predloží dohodu o splátkach a potvrdenie o riadnom plnení splátkového kalendára na tlačive „Potvrdenie o úhrade nákladov spojených s bývaním“ časť A,

    -    v byte alebo v rodinnom dome na základe práva zriadeného vecného bremena doživotného užívania nehnuteľnosti - nepreukazuje uhrádzanie nákladov za služby spojené s bývaním sa nevyžaduje,

    -    v zariadení podporovaného bývania, zariadení pre seniorov, domove sociálnych služieb alebo špecializovanom zariadení, ak sa v nich poskytuje sociálna služba plnoletej fyzickej osobe celoročnou pobytovou formou, v útulku, domove na polceste, zariadení núdzového bývania alebo v krízovom stredisku - zmluvu o poskytovaní sociálnej služby a zaplatenie úhrady za sociálnu službu alebo úhradu za starostlivosť v zariadení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately tlačive „Potvrdenie o úhrade nákladov spojených s bývaním“ časť C,

    -    pri spoločnom nájme bytu alebo rodinného domu - potvrdenie o zaplatení nájomného a nákladov spojených s bývaním časť D.

    Pri spoločnom nájme bytu alebo rodinného domu viacerými domácnosťami sa určuje výška príspevku podľa počtu všetkých členov domácností, ktorí sú v hmotnej núdzi.

    Podmienky trvania nároku na príspevok na bývanie úrad prehodnocuje po uplynutí 12 po sebe nasledujúcich mesiacov od predchádzajúceho preukázania splnenia podmienok.

    V prípade rozhodných skutočností, ktoré majú vplyv na príspevok na bývanie ( napr. nová nájomná zmluva, ukončenie nájomnej zmluvy, predaj nehnuteľnosti, ukončenie pobytu v soc. zariadení,...) je občan povinný túto zmenu nahlásiť do 8 dní od zmeny na úrad.


    UPOZORNENIE:
    Úrad nevyhotovuje písomné rozhodnutie o priznaní a zvýšení PHN. Písomné rozhodnutie nahrádza samotné plnenie (poskytnutie PHN), teda prevzatie PHN na pošte resp. pripísanie poskytnutej sumy na účet príjemcu. V prípade, ak príjemca  nebude s vyplatenou sumou PHN spokojný, môže podať odvolanie voči prevzatému plneniu v lehote 15 dní od prijatia poskytnutého plnenia. Príklad: ak si príjemca prevezme PHN na pošte dňa 15.05.,posledný deň lehoty na podanie odvolania je 30.05..

    Krok / Späť

    Pred odoslaním formulára skontrolujte svoje odpovede.



    Teraz odošlite formulár

    Odoslaním tohto formulára potvrdzujete, že podľa vášho najlepšieho vedomia sú údaje, ktoré poskytujete, správne.